Bedrijfsgroei 101 – Geef toe dat u concurrentie heeft – laat u niet van uw voetstuk vallen

Ik weet het, ik weet dat ik praat over het kennen van je concurrentie en beter zijn dan ze zijn door meer waarde te bieden… maar luister je? Onlangs zaten er meerdere ondernemers in mijn auto en hadden we het over concurrentie. Concurrentie is een goede zaak. Maar als je zo vol van jezelf wordt en denkt dat je GEEN concurrentie hebt, word je vroeg of laat van je voetstuk geslagen. Laat dit jou niet overkomen.

We hebben allemaal concurrentie. Concurrentie is gezond en het helpt ons groeien. Mijn onderstaande tips helpen je om op de hoogte te blijven, zodat je niet van je voetstuk wordt geslagen.

1. Ken uw concurrentie. Dit betekent dat u op de hoogte moet blijven van nieuwe bedrijven die vergelijkbaar zijn met die van u in uw regio. Er zijn veel thuisgebaseerde bedrijven die geweldige producten en diensten aanbieden. Negeer niet dat mensen ze zullen aannemen. U kunt ontdekken welke nieuwe bedrijven er in uw regio worden geopend door aandacht te besteden aan aankondigingen voor het doorknippen van linten en door te kijken wie lid wordt van uw plaatselijke Kamer van Koophandel. Advertenties in kranten en nieuwsbrieven kunnen u ook wijzen op nieuwe zaken in uw regio.

2. Bekijk de waarde die u opgeeft. Herziening van de waarde die u uw klanten of klanten biedt. Is wat je levert nog nodig of relevant? Wilt u meer waarde toevoegen? Dit betekent niet dat u uw kosten verlaagt of meer potloden, pennen of magneten weggeeft. Het betekent echt luisteren naar wat uw klanten nodig hebben of willen. Levert u een product of dienst die verder gaat dan verwacht? Er zijn veel gratis tools die u kunt gebruiken om uw huidige klanten en klanten te onderzoeken of te peilen om te zien wat ze van u willen of nodig hebben. De extra waarde kan iets eenvoudigs zijn als een rekkaart die de onderhouds- of reinigingsinstructies geeft voor het product dat ze net hebben gekocht. Niemand wil zijn nieuwe aankoop verpesten door er niet goed voor te zorgen. Misschien is de waarde die u biedt, een follow-up om te zien of ze begrijpen hoe ze de service of het product dat ze hebben gekocht moeten gebruiken of er tevreden mee zijn. We hebben allemaal kasten vol spullen die we hebben gekocht en waarvan we nooit wisten hoe we ze in elkaar moesten zetten of gebruiken. Bedrijfseigenaren beoordelen wat uw concurrenten bieden en bieden meer waarde.

3. Investeer. Als eigenaar van een klein bedrijf moet u voortdurend investeren in persoonlijke groei, zodat u uw bedrijf kunt laten groeien. Investeren in het verbeteren van uw vaardigheden zal u helpen uw concurrentie voor te blijven, omdat u de nieuwste trends in de branche kent. Investeren in de vaardigheden van uw bedrijfseigenaar is ook belangrijk. Wanneer u investeert in het leren van nieuwe manieren om uw bedrijf te laten groeien terwijl u schuldenvrij blijft, helpt u uw bedrijf te groeien. U zult zich kunnen concentreren op het leveren van waarde aan uw klanten, omdat u zich niet zult concentreren op het verdienen van geld om schulden te betalen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.